Jeg har erfaring i at afholde kursusdage, pædagogiske dage, forelæsninger og oplæg for en bred målgruppe: forældre, frivillige, studerende, pædagogisk personale, lærere, sygeplejesker og psykologer. Kurserne er udviklet og afholdt i dialog med de kursusansvarlige. Jeg opfordrer til at planlægge faglige arrangementer med høj grad af medinddragelse og samskabelse undervejs. Mennesker lærer bedst, når de aktivt forholder sig til de informationer de præsenteres for. Du kan se kursusforslag og evalueringer fra tidligere kursister her
- Underviser og kursusansvarlig på specialistkursus for psykologer/Kbh.: “Samskabende interventioner for børn med ADHD og lignende adfærd”
- Underviser og kursusansvarlig på specialistkursus for psykologer/Aarhus: “Samskabende interventioner for børn med ADHD og lignende adfærd”
- Kursus for mentorer og undervisere på Kidstarter sommercamp for højt begavede børn
- Pædagogisk dag for Børnehuset Krogstenshave med arbejds-udgangspunkt i filmene "Flyt Fokus"
- Pædagogisk aften for pædagoger i Elsted børnehus "Om relationer, ros og selvregulering"
- Fagligt oplæg ved Center for ADHD: “Leg og læring i Børnehaven”
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Indholdet i pædagogisk praksis"
- Forældreoplæg i børnehaven Løgtengården: “Selvregulering hos børn”
- Forældreoplæg i børnehaven Småland, Silkeborg : ”Skab samvær med dit barn, hvor der er plus på kontoen.” Undervisning i ”De utrolige år” – hvordan skaber jeg en god kommunikation med mit barn?
- Forældreoplæg i børnehaven Småland, Silkeborg: Forældrelederskab ”Hvordan sætter jeg grænser for mit barn?” Gode ideer til sengetid, måltider og ulvetimen.
- Underviser og kursusansvarlig på 3 dages uddannelse for lærere og pædagoger, Center for ADHD: "Inklusion af børn med ADHD”
- Pædagogisk dag i daginstitutionen Småland, Silkeborg om "De Utrolige År" og dets praktiske anvendelse i dagligdagens pædagogik
- Pædagogisk dag for daginstitutioner i Horsens kommune: "Relationsarbejde med urolige, uopmærksomme og udfordrende børn"
- Fagligt oplæg i Center for ADHD: "Digital trivsel og ADHD"
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Indholdet i pædagogisk praksis"
- Oplægsholder på Socialstyrelsens konference om tidlig indsats om "De Utrolige År"
- Kursusforløb og projektfacilitering i et samarbejde med psykologer fra PPR Aarhus om udviklingen af et mere praksisnært PPR (se artikel om projektet her)
- Kursus for AKT netværk i Hedensted kommune: "ADHD og pædagogisk kollegavejledning"
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Indholdet i pædagogisk praksis"
- Udvikling af undervisningsfilmene "Flyt fokus" til pædagogisk personale i daginstitutioner (se under Film og publikationer)
- Kursus for daginstitutionen Katholt, Viborg: “ADHD, vulkanudbrud og relationsdannelse”
- Kursus for daginstitutionen Silkeborgen, Aarhus om “Leg, coacing og ros som pædagogiske strategier”
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Indholdet i pædagogisk praksis"
- Forældremøde i Børnehaven Løgtengården om “Leg og ros i hverdagen”
- Kursusforløb og projektfacilitering i et samarbejde med klubpædagogerne i Aarhus kommune, med fokus på ADHD hos unge, neuropædagogik og effektive strategier i det pædagogiske arbejde.
- Pædagogiske dage for psykologer i Frederikshavn om “ADHD og De Utrolige År i børnefagligt arbejde"
- Oplæg for for studerende VIA om “ADHD i skolen”
- Oplæg for lærere på Langagerskolen om "Fællesskaber for alle - også børn med ADHD"
- Oplæg på sygeplejesymposium, Odense om “Unge og ADHD”
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Indholdet i pædagogisk praksis"
- Interventionsmetode i pædagogisk psykologi, Psykologisk Institut Aarhus Universitet om "Konsultativ praksis i PPR"
- Kursusforløb for PPR mariager: om "Evidensbaserede familieprogrammer som redskab i et konsultativt PPR"
- Undervisning på VIA lærerseminaret om "ADHD i skolen"
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Teoribaseret praksis i PPR"
- Interventionsmetode i pædagogisk psykologi, Psykologisk Institut Aarhus Universitet om "Konsultativ praksis i PPR"
- Forelæsninger på pædagogisk psykologi (kandidat) Psykologisk Institut, Aarhus Universitet om "Teoribaseret praksis i PPR"
- University College Vest, Esbjerg: Temadag for lærere og pædagoger: ”Trivsel frem for mobning - definition, omfang og forebyggelse”
- Kursusholder på temadag for lærere og pædagoger ved Børns Vilkår: ”De onde børn, når mobning har en funktion”
- Foredrag og workshop for DUI Leg & Virke: “Mobning”
- Foredrag for Lyngshøj Efterskole, Støvring: “Læreres ansvar i børns mobning”
- Forældreforedrag på Sundby Friskole, Erslev: ”Jamen hvorfor mobber de?”
- Temadag for eleverne på Himmerlands Ungdomsskole: ”Mobningens funktioner for fællesskabet og den enkelte elev”
- Foredrag for lærere og pædagoger på Bagsværd Friskole, Bagsværd: ”Jamen hvorfor mobber de?”
- Foredrag for forældre på Fritidshjemmene Tårnbygårdskolen og Engstrupallé: ”Jamen hvorfor mobber de?”
- Foredrag for lærere og pædagoger på Rynkevangsskolen, Kalundborg: ”Mobningens psykologiske funktioner”
- Foredrag for lærere og pædagoger på Lyngshøj Efterskole, Støvring: ”Mobningens socialpsykologiske funktioner og psykologiske forhold ved håndtering af mobning”
- Foredrag for forældre på Mørke Skole, Mørke: “Mobilmobning”